۱۴۰۰ تیر ۱۷, پنجشنبه

چگونه می توان اتاق سرد ساخت و سیستم برودتی را طراحی کرد؟

اتاق سرد چیست؟

اتاق سرد یک انبار ساختمان است که با استفاده از دستگاه برودتی به دمای خاصی می رسد و دارای عایق نگهداری دما است.

همچنین یک اتاق نگهداری دما و رطوبت ثابت برای غذاها ، مایعات ، مواد شیمیایی ، دارویی ، واکسن ، آزمایش های علمی و سایر موارد است. سیستم تبرید اتاق سردخانه هنوز جز core اصلی ساخت کل اتاق سردخانه است.


1 ، مبرد سیستم تبرید اتاق سرد:
آمونیاک: قدیمی ترین در تاریخ ، بهترین انتخاب در زمینه تبرید صنعتی در سراسر جهان. با توجه به ویژگی های سیستم آمونیاک ، به طور کلی برای تبرید متمرکز ، با یک اتاق ماشین مخصوص برای سیستم های برودتی در مقیاس بزرگ (بیش از 10 هزار تن سردخانه) ، استفاده می شود. گرایش به کوچک سازی و تعدیل ، با تأکید بر بهبود ایمنی و کاهش میزان شارژ ، وجود دارد.

فریون: به طور گسترده در سردخانه برای پراکندگی تبرید استفاده می شود. برای سردخانه های کوچک و متوسط ​​و سردخانه در مقیاس بزرگ با آمونیاک محدود مناسب است. برای حفاظت از محیط زیست ، از سردخانه در مقیاس بزرگ باید تا آنجا که ممکن است از سیستم Freon خودداری شود.

CO2: برنامه ذخیره سازی سرد اساساً بر اساس سیستم آبشار و سیستم بارگیری است. میدان کم دما برای آبشار مناسب تر است. قسمت دمای بالا برای بارگذاری مناسب است. سیستم آبشار نسبت به سیستم آمونیاک و فریون سنتی گرانتر است.
با توجه به دمای اتاق سرد:
دمای طراحی اتاق سرد با درجه حرارت بالا (-2 ~ 8 درجه سانتیگراد)
دمای طراحی اتاق سرد با درجه حرارت متوسط ​​(-10 ~ -23 درجه سانتیگراد)
دمای طراحی اتاق سرد دمای پایین (-23 ~ -30 درجه سانتیگراد) )
درجه حرارت فوق العاده کم دمای طراحی اتاق سرد (-30 ° -80 درجه سانتیگراد)
با توجه به مقیاس اتاق سرد:
سردخانه بزرگ بیش از 10،000 تن
سردخانه اندازه متوسط ​​1000-10000 تن
سردخانه کوچک کمتر از 1000 تن
پانل های اتاق سرد پلی یورتان از پلی یورتان سبک به عنوان ماده داخلی پانل های اتاق سرد ساخته شده است. پانل های Pu ، پانل های PUR و پانل های PIR وجود دارد. نوع اتصال قفل بادامک ، زبان و شیار ، قلاب و سنجاق است. مواد سطح دارای فولاد گالوانیزه ، فولاد ضد زنگ و ورق آلومینیوم است.
ضخامت پانل های اتاق سرد 50 میلی متر ، 75 میلی متر ، 100 میلی متر ، 120 میلی متر ، 150 میلی متر ، 175 میلی متر ، 200 میلی متر ، 250 میلی متر است. کیفیت پانل های اتاق سرد نیز دلیل مهمی برای تأثیر بر دمای اتاق سرد است.
مهمترین در خرید پانل های اتاق سرد تراکم و هوای تنگ پنل ها است.

2 ، سیستم واحد کمپرسور تبرید:



کمپرسور قلب سیستم تبرید است. با توجه به مقیاس اتاق سرد و درجه حرارت طراحی ، انتخاب منطقی واحد کمپرسور تبرید کلید طراحی سیستم تبرید است.

در برنامه های اتاق سرد ، ما عمدتا از کمپرسورهای رفت و برگشتی ، کمپرسورهای اسکرو و کمپرسورهای اسکرول استفاده می کنیم.

سیستم های برودتی آمونیاک معمولاً از کمپرسورهای نوع باز استفاده می کنند که عمدتا از کمپرسورهای پیچ باز استفاده می کنند. سیستم های برودتی فریون معمولاً از کمپرسورهای اسکرول و کمپرسورهای نیمه هرمتیک یا هرمتیک استفاده می کنند. هنگامی که ظرفیت خنک کننده کم است ، معمولاً از کمپرسورهای رفت و برگشتی نیمه هرماتیک استفاده می شود. هنگامی که ظرفیت خنک کننده زیاد است ، به طور کلی از کمپرسورهای پیچ باز استفاده می شود. به منظور تأمین نیازهای اقتصادی سیستم تبرید در شرایط مختلف بار ، و اطمینان از قابلیت اطمینان عملکرد سیستم تبرید ، می توان از واحد کمپرسور به صورت موازی با چندین کمپرسور استفاده کرد.

3 ، انتخاب نوع عرضه مایع:

منبع مایع سیستم تبرید به چهار نوع تقسیم می شود: منبع انبساط مستقیم ، منبع ثقل ، منبع پمپ مایع و منبع پمپ هوا.

منبع مایعات معمول برای سیستم های تبرید اتاق سرد ، تامین مستقیم مایعات از نوع انبساط مستقیم و تأمین اجباری پمپ مایع است. معمولاً در سیستم تبرید کوچک از سیستم تأمین مایعات از نوع انبساط مستقیم و در سیستم تبرید بزرگ از سیستم تأمین مایعات اجباری پمپ بشکه استفاده می شود.

مزایای پمپ بشکه به شرح زیر است: 1 اواپراتور دارای بازده تبادل حرارت بالا و اثر خنک کننده خوب است. 2 می تواند تامین مایعات از راه دور را تضمین کند. 3 می توان برای اطمینان از عملکرد ایمن کمپرسور تبرید ، شرایط کار کمپرسور تبرید را بهبود بخشید و بازده تبرید کمپرسور را بهبود بخشید. 4 عملکرد سیستم ساده و قابل اعتماد است ، آسان برای متمرکز کردن کنترل و اتوماسیون است.

مضرات آن: 1 شارژ مبرد بزرگ است ، منطقه اتاق ماشین افزایش یافته و سرمایه گذاری اولیه افزایش می یابد. 2 برگشت روغن سیستم پیچیده است و معیوب بودن آن باعث خرابی کل سیستم تبرید می شود.

4 ، کنترل اتوماسیون سیستم تبرید

برای سیستم های برودتی بزرگ ، به طور کلی از سیستم های کنترل PLC متمرکز استفاده می شود.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر