۱۴۰۰ تیر ۱۷, پنجشنبه

بهترین روش ها برای مدیریت یک انبار سردخانه

 انبار سردخانه چیست؟

همانطور که قبلاً بحث شد ، یک انبار سردخانه مانند هر فروشگاه دیگری با تفاوت جزئی توانایی نگهداری مواد حساس به دما در یک محیط کنترل دما است. این امر در جلوگیری از فساد یا پوسیدگی محصولات حساس به دما کمک می کند. آره! بستنی یکی از آنهاست.

انبارهای سردخانه انبارهایی هستند که در محیط های سرد وسایل ذخیره می شوند و دما از نزدیک کنترل می شود.



 
انواع انبار سردخانه

حتی اگر تعریف انبار سردخانه ساده به نظر برسد ، من به شما اطمینان می دهم که موضوع به خودی خود اصلاً چندان ساده نیست. انواع مختلفی از انبارهای سردخانه وجود دارد ، از واحدهای جداگانه گرفته تا کل امکانات اختصاصی. بیایید آنها را با جزئیات بررسی کنیم.



ظروف یخچال دار

ظروف یخچالی از اساسی ترین و مقرون به صرفه ترین آنها ، بهترین راه حل را برای انبارهای سردخانه با مقادیر کمی از محصولات حساس به دما ارائه می دهند. از نظر اندازه جمع و جور ، این نوع ظروف اغلب قابلیت انعطاف پذیری دارند.
فریزرها و چیلرهای انفجاری

فریزرها و چیلرها برای شرکت های بزرگ خارج از کشور که قبل از رسیدن غذای نهایی به مشتریان نهایی ، باید آنها را ذخیره و خنک کنند ، ایده آل هستند. رستوران ها و شرکت های بزرگ پذیرایی نیز از آنها استفاده می کنند.
اتاق های سرد

نام همه چیز را می گوید. یک اتاق بزرگ برای نگهداری وسایل در یک محیط سرد. اتاق های سرد بزرگترین گزینه برای گزینه های ذکر شده در بالا هستند.


انبار سردخانه درجه دارویی

یک انبار سردخانه بسته بندی شده ویژه که توسط بیمارستانها و مراکز تاسیسات تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این واحدها در برخورد با داروهای زیستی ، خون و برخی واکسن ها تخصص دارند.
کارخانه ذخیره سازی انبار سردخانه

انبار سردخانه متصل به کارخانه برای برخی از تولیدکنندگانی است که می خواهند انبار سردخانه خود را در خانه نگه دارند. محصولات را می توان با استفاده از یک نوار نقاله مستقیم از تولید به یک انبار اختصاصی سردخانه منتقل کرد.


امکانات انبار سردخانه اختصاصی

بسیاری از شرکت ها بر اساس ماهیت محصولات خود نیازهای پیچیده ای دارند. کسانی که تصمیم گرفتند از هزینه داشتن یک انبار سردخانه جلوگیری کنند ، استفاده از یک انبار سردخانه سفارشی ارائه شده توسط 3PL را انتخاب کردند.

 
وسایلی که باید در انبار سردخانه نگهداری شوند

بازار انبارهای سردخانه بسیار متنوع است و محصولات زیادی وجود دارند که به رشد آن کمک می کنند
مشکلات و راه حل های انبار سردخانه

برخلاف انبارهای خشک خشک ، انبارهای سردخانه مشکلات خاص خود را دارند که باید با آنها کنار بیایید. بیایید مشکلات موجود در انبارهای سردخانه همراه با راه حل های احتمالی آنها را درک کنیم.


تأثیر بر روی تجهیزات و انسانها

دمای سرد اغلب بر تجهیزات داخل آن تأثیر می گذارد. اگر بخواهیم محصول را برای پالت سازی خارج کنیم ، تغییر ناگهانی دما منجر به مرطوب شدن و در نهایت صدمه به محصول می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در محیط های سرد و مصنوعی ایجاد شده برای انسان نیز مفید نیست. 


راه حل

با توجه به پیشرفت های فن آوری ، هم اکنون در چهار دیواره انبارهای سردخانه امکان چسب زدن وجود دارد. در مورد ایمنی انسان در محیط های کاری ، لباس های عایق باید در محل کار با دکمه های بزرگ اندازه روی دستگاه های اسکن قرار داده شوند که از طریق دستکش های محافظ قابل احساس باشد. 


تأثیر بر روی باتری ها

دمای طولانی نیز بر کارایی باتری تأثیر می گذارد. در دمای بسیار زیاد یا پایین ، باتری ها فقط 50٪ از ظرفیت خود را در دمای اتاق شارژ می کنند. بنابراین ، مدت زمانی که این اسکنرهای دستی با یک جفت باتری کار می کنند به طور قابل توجهی کاهش می یابد.  
راه حل

هر دستگاه باتری که در انبار سردخانه کار می کند باید با مهر و موم هایی طراحی شود که بتواند تغییرات دمای محیط را به دمای انجماد تحمل کند بدون اینکه باعث ایجاد تراکم شود.

 



کالاهای یخچالی با نیازهای مختلف

لازم نیست همه چیزهایی که در انبار سردخانه نگهداری می شوند تحت شرایط انجماد قرار گیرند. ممکن است محصولات مختلفی برای نگهداری در دامنه های مختلف دما مورد نیاز باشد.

به عنوان مثال ، سبزیجات به دمای 55 درجه فارنهایت ، گوشت باید در دمای 28 درجه فارنهایت ، محصولات لبنی در 34 درجه فارنهایت و بستنی به دمای 10 درجه فارنهایت نیاز دارند.
راه حل

اگر به ذخیره محصولات متنوع احتیاج دارید ، می توانید 3PL تهیه کنید که دارای یک انبار سردخانه اختصاصی برای مشتریان خود است.

 بهترین روش ها برای مدیریت انبار و سردخانه

حفظ صحیح دمای محصولات فاسدشدنی برای حفظ کیفیت محصولات ضروری است. برای محصولات غذایی ، عدم حفظ دما در هنگام حمل و نقل می تواند منجر به تغییر رنگ ، تخریب بافت یا آلودگی میکروبی شود. در اینجا برخی از بهترین روشها برای مدیریت انبار انبار سردخانه آورده شده است


سرعت بالا درب سریع

در یک انبار سردخانه ، دستیابی به آن درجه حرارت مطلوب به اندازه حفظ آن دشوار نیست. کالاها از طریق تسهیلات می آیند و می روند. جریان کالاها باعث کاهش مصرف برق و همچنین سیستم خنک کننده می شود.

باید توجه داشته باشید که دربهای سریع سریع چه برای امکانات داخل و چه برای وسایل حمل و نقل مورد توجه قرار می گیرند. این درها در صورت لزوم قابلیت باز شدن دارند و پس از عبور شخص / لیفتراک / وسیله نقلیه به سرعت بسته می شوند. سیستم درب اتوماتیک روشی سریع و کارآمد برای مدیریت عملیات انبارهای سردخانه است.
برنامه ریزی احتمالی
برنامه ریزی احتمالی همچنین عامل مهمی در مدیریت انبار سردخانه شماست. اگر یک کامیون خراب شود یا واحد برودتی از کار بیفتد ، باید آماده پاسخ سریع باشید. تأخیر یا تغییر مسیر بدون برنامه به طور بالقوه می تواند ثبات حمل و نقل شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل حمل کنندگان باید با شرکای حمل و نقل خود همکاری کنند و در صورت تاخیر برنامه های اضطراری تهیه کنند.


دامنه های دما

یکی از بهترین اقدامات ناگفته مدیریت انبار سردخانه شما ، مدیریت موثر مصرف برق است. محصولات مختلف نیاز دمایی متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، سبزیجات با 55 درجه فارنهایت ، محصولات لبنی با 34 درجه سانتیگراد و بستنی با درجه حرارت -10 فارنهایت ذخیره می شوند.

این چالش برای ذخیره همه این محصولات در یک انبار با ایجاد مانعی بین مناطق درجه حرارت منفرد قابل حل است. این امر ناحیه ای را که باید تحت دامنه های خاص دما خنک شوند به حداقل می رساند و هزینه های انرژی را بسیار کاهش می دهد.

 
در پایان

بازار انبارهای سردخانه ایران گسترده است و مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود را برای کنار آمدن با چالش های انبارهای منظم دارد. از انبار تا حمل و نقل ، مسئولیت موفقیت آمیز رسیدگی به اقلام حساس به دما بسیار زیاد است. در طول وبلاگ ، ما به جنبه های مربوط به انبار سردخانه پرداخته ایم تا اطلاعات روشنی در مورد کار با محصولات حساس به دما و مدیریت انبارهای سرد را به شما ارائه دهیم. امیدوارم به تمام سولات احتمالی در مورد سردخانه پاسخ داده باشید.

اگر احساس می کنید چیزی از دست رفته یا اطلاعات اضافی است که می تواند به این موضوع موجود اضافه شود ، در صورت تمایل آن را در بخش نظرات زیر بنویسید. ما دائماً در حال ارائه موضوعات جدید مربوط به زنجیره تأمین در صنعت تجارت الکترونیکی است.

در ارتباط باشید ، در خانه باشید ، و از همه مهمتر ، در امنیت باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر