۱۴۰۰ تیر ۱۷, پنجشنبه

ساخت و کار یک سردخانه برای ذخیره سازی سرد

 این منبع کار و ساخت یک گیاه سردخانه را توضیح می دهد که برای ذخیره میوه ها و سبزیجات استفاده می شود تا تازه و قابل خوردن باشد. سردخانه اساساً بر روی "چرخه تبرید فشرده سازی بخار" برای تولید خنک کننده کار می کند.

سردخانه به منظور جلوگیری از نشت یا نشت سرما به طور خاص از بتن ، سنگ یا آجر ساخته و ساخته شده است. کف و سقف ، دیوارها و درهای آن با مواد عایق مخصوص با هدایت حرارتی پایین به خوبی عایق بندی می شوند.

هستند مختلف وجود دارد تبریدمکانیسم و ​​فرایندها اما سیستم تبرید فشرده سازی بخار یکی از رایج ترین هاست زیرا ضریب عملکرد بالاتر در مقایسه با سیستم جذب بخار است. کارخانه ذخیره سازی سرما همچنین در چرخه "تبرید فشرده سازی بخار" کار می کند. قانون دوم ترمودینامیک (عبارت Clausius برای پمپ حرارتی) اساس خنک کننده است. طبق قانون دوم ، برای انتقال گرما از بدن با درجه حرارت پایین به بدن با درجه حرارت بالا ، فرد باید انرژی اضافی بگذارد. توان کمپرسور کار یا انرژی مورد نیاز برای ادامه روند خنک کننده است.

ساخت کارخانه سردخانه

  • کمپرسور: کمپرسور قلب کارخانه سردخانه و تنها دستگاه یا دستگاه مصرف کننده نیروگاه سردخانه است. بیشتر نیرو توسط کمپرسور مصرف می شود. این دما و فشار بخار مبرد (محیط کار ، آمونیاک) را که از اواپراتور خارج می شود ، افزایش می دهد. به دلیل فشار زیاد ، نقطه جوش مبرد افزایش می یابد و بنابراین می توان آن را به راحتی در دمای کندانسور متراکم کرد.
  • کندانسور: این وسیله مبدل حرارتی است که تبادل گرما از مبرد بخار و آب در گردش است. کندانسور دستگاه مصرفی نیست. این ماده مبرد را با فشار بالا و دمای بالا به مایع فشار بالا و دمای بالا متراکم می کند. می توان گفت ، کندانسور یک غرق گرما است که در آن گرما رد می شود. کارایی گیاه به اثر انتقال گرما در کندانسور بستگی دارد.
  • گیرنده: میعانات مایع فشار قوی را از کندانسور دریافت کرده و جمع می کند.
  • دریچه انبساط: فشار و دمای مبرد را از فشار گیرنده و دما به فشار و درجه حرارت اواپراتور کاهش می دهد. روند throttling باعث کاهش فشار و دما می شود. به دلیل اصطکاک ، فرآیند گاز دادن اتفاق می افتد و فشار همراه با دما کاهش می یابد. این مکانی است که خنک کننده تولید می شود.
  • اواپراتور: مبدل حرارتی که در آن خنک کننده واقعی اتفاق می افتد. این ماده مبرد مایع با فشار کم و دمای پایین (با نقطه جوش کم) را بخار می کند (بخار می کند) و با استفاده از گرما از اتمسفر / محفظه ذخیره سازی خنک می کند ، بنابراین مقدار گرما از میوه ها یا سبزیجات کاهش می یابد و به همین دلیل سرد می شود فرآیند چرخشی (هوای سرد به دلیل جریان همرفت تولید می شود)
  • دمنده ها: هوا را در فضای سردخانه سرد می کند تا میوه ها و سبزیجات را با فرآیند همرفت خنک کند.

 


روش کار یک واحد سردخانه

  • کمپرسور مبرد بخار شده (آمونیاک) را به فشار بالا و دمای بالا فشرده می کند تا نقطه جوش مبرد را افزایش دهد.
  • سپس کندانسور مبرد بخار شده را به حالت فشار بالا و دمای بالا مایع می کند. بنابراین ، رد گرما اتفاق می افتد
  • میعانات از کندانسور در یک مخزن جمع شده و اجازه عبور از یک دریچه انبساط را می دهد که در آن فشار و دما از حالت قبل کاهش می یابد.
  • مبرد مایع کم فشار سپس امکان عبور از فضای یخچال را فراهم می کند که به موجب آن گرمای هوای گرم فضای یخچال شروع به تبخیر مبرد مایع می کند ، از این رو گرما در جو کاهش یافته و خنک کننده تولید می شود.
  • دمنده ها هوای سرد را به میوه ها و سبزیجات ذخیره شده می رسانند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر